Szkoła Podstawowa w Czersku

Robotyka

W zajęciach z robotyki wzięło udział 30 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Czersku. Uczestnicy zostali podzieleni na 3 grupy 10-cio osobowe. Każda grupa odbyła 8 spotkań co tydzień. Uczestnicy w trakcie zajęć pracowali w 2 osobowych zespołach. Każdy członek zespołu dysponował zestawem LEGO Mindstorms. W trakcie zajęć uczestnicy budowali różnorodne roboty. Każda funkcjonalność zestawów zostala w pełni wykorzystana i sprawdzona. Lektorzy na każdym etapie prowadzonych zajęć wzjasniali sposób działania, sposób "ożywiania" robotów. 

Uczestnicy korzystali z zestawów LEGO Mindstorms NXT 2.0

Nie zabraklo również czasu na inwencję twórczą młodych adeptów inżynierii. Jednym z zadań była możliwość stworzenia swojego, wymarzonego robota, który robił to, co twórca miał na myśli. Działania "robotyków" były wspierane przez ich starszych kolegów tak, by wymarzone "monstra" powstały wedle planów.

Taki plan działania zapewnił bardzo dobrą zabawę, a jednocześnie nieocenione efekty edukacyjne!

Matematyka z fizyką

W ramach projektu przewidziane były również dodatkowe zajęcia z matematyki i fizyki. Zajęcia te miały na celu połączenie wiedzy zdobytej na zajęciach z robotyki z wiedzą, którą uczniowie zdobywają na zajęciach z przedmiotów ścisłych. Przetworzenie zaawansowanej wiedzy na przedmioty teoretyczne zapewniło uczestnikom lepsze zrozumienie wszystkich wzorów i działań, które same w sobie są dla większości uczniów abstrakcją - niewiele mającą wspólnego z rzeczywistością.

Zajęcia matematyczno-fizyczne odbywały się naprzemiennie z zajęciami z robotyki. Będą to dwa 3 godzinne bloki.

Forma zajęć była realizowana w jak najbardziej przystępny sposób, dopasowany do uczestników.

Fabryka szans 2012 | Wszelkie prawa zastrzeżone